Bicentenary celebration at BIC Addis Ababa احتفال مكتب الجامعة البهائية فى اديس بابا بميلاد حضرة بهاء الله


نشر فى 30 اكتوبر 2017 على الجامعة البهائية العالمية 

مكتب أديس أبابا – احتفلت المجتمعات المحلية في جميع أنحاء العالم بالذكرى المئوية الثانية لميلاد بهاءالله هذا الشهر، وشارك مكتب الجامعة الدولية البهائية في أديس أبابا، إثيوبيا في استضافة اجتماع تذكاري في 19 أكتوبر مع الجامعة البهائية فى  إثيوبيا.

 وشمل برنامج المساء أغنيات في اللغات الوطنية الثلاث في إثيوبيا، وفحص مقتطف من فيلم النور إلى العالم، ومعرض للأعمال الفنية من قبل الأطفال مستوحاة من تعاليم بهاءالله. وحضر هذا الحدث نحو 150 ضيفا، من بينهم مسؤولون من الاتحاد الأفريقي، والحكومة الإثيوبية، والعديد من وكالات الأمم المتحدة.

 عرض الشرائح

5 صور

وقد اجتمع مائة وخمسين ضيفا في الاحتفال بالذكرى المئوية الثانية لولادة بهاءالله التي استضافها مكتب أديس أبابا في بيكو والطائفة البهائية في إثيوبيا.

وفي كلمته الترحيبية للحاضرين، تحدث ممثل المجلس سليمان بيلاي عن عمل المكتب في أديس أبابا.وقال “ان التعاون والتحقيق الجماعى امر حيوى لجهودنا لاستكشاف الاسئلة والتحديات مع الاخرين”.“كيف يمكن، على سبيل المثال، لشرائح واسعة من الإنسانية أن تساهم بشكل مفيد في بناء مجتمعات مزدهرة؟”. “كيف ينبغي إعادة تصور العلاقات بين الأفراد والمجتمعات والمؤسسات من أجل المساهمة بشكل أكثر فعالية في التقدم الاجتماعي؟ كيف يمكن غرس الجهود العالمية برؤيا مقنعة للازدهار البشري تخلق شعورا بالهدف المشترك؟ “

 “من خلال تعزيز مثل هذه المحادثات، نأمل أن تساعد على توليد المعرفة ووجهات نظر جديدة بشأن التحديات العالمية والقارية. ونحن نأخذ هذه المناسبة الخاصة لدعوة الجميع إلى التعاون معنا في هذه العملية من التعلم معا كيفية تحسين المجتمع الذي نعيش فيه “.

BIC ADDIS ABABA — As communities throughout the world celebrated the bicentenary of the birth of Baha’u’llah this month, the Baha’i International Community’s Office in Addis Ababa, Ethiopia, co-hosted a commemorative gathering on 19 October with the national Baha’i community of Ethiopia.

The evening’s program included songs in Ethiopia’s three national languages, the screening of an excerpt from the film Light to the World, and an exhibition of artwork by children inspired by the teachings of Baha’u’llah. The event was attended by about 150 guests, including officials from the African Union, the Ethiopian government, and several UN agencies.

SLIDESHOW
5 images
One hundred fifty guests gathered at the celebration of the bicentenary of Baha’u’llah’s birth hosted by the BIC’s Addis Ababa Office and the Baha’i community of Ethiopia.

In his welcoming address to those present, BIC representative Solomon Belay spoke about the work of the Office in Addis Ababa.

“Collaboration and collective inquiry are vital to our efforts to explore questions and challenges with others,” he stated.

“How, for example, can broad segments of humanity more meaningfully contribute to the construction of flourishing societies?” asked Mr. Belay. “How will relationships between individuals, communities, and institutions need to be reimagined to more effectively contribute to social progress? How can global efforts be infused with a compelling vision of human prosperity that gives rise to a sense of common purpose?”

“By fostering such conversations, we hope to help generate knowledge and new perspectives on global and continental challenges. We take this particular occasion to invite everyone to join hands with us in this process of learning together how to improve the society we are living in.”

اترك رد

Please log in using one of these methods to post your comment:

شعار وردبرس.كوم

أنت تعلق بإستخدام حساب WordPress.com. تسجيل خروج   /  تغيير )

Google photo

أنت تعلق بإستخدام حساب Google. تسجيل خروج   /  تغيير )

صورة تويتر

أنت تعلق بإستخدام حساب Twitter. تسجيل خروج   /  تغيير )

Facebook photo

أنت تعلق بإستخدام حساب Facebook. تسجيل خروج   /  تغيير )

Connecting to %s


%d مدونون معجبون بهذه: