مازال البهائيون فى العالم يتلقون رسائل من قادة العالم الحاليين والسابقين Baha’i communities receive more public messages


نشر على موقع الجامعة البهائية العالمية 16 اكتوبر 2017

صورة مقر البرلمان الانجليزى

لندن – فيما يتعلق بالذكرى المئوية الثانية لولادة بهاءالله، وصلت بعض المحافل البهائية إلى المسؤولين المحليين والإقليميين، وفي بعض الحالات، قام القادة الدولة  بتوجيه انتباههم إلى هذه المناسبة التاريخية. وفي بعض الحالات، وجهت المحافل البهائية دعوات لهم للانضمام إلى احتفالاتهم. وقد أرسل عدد من هؤلاء الأفراد رسائل حسنة إلى البهائيين في منطقتهم أو لبلادهم.

إن رئيس الوزراء البريطاني تيريزا ماي من بين مجموعة من القادة في أوروبا وأمريكا الشمالية الذين توجهوا فى خطاباتهم تشجيع البهائيين في بلدانهم.

وفي إشارة إلى بهاءالله، كتبت: “حياته وتعاليمه ونور ورحمه لا تزال تُلهم الناس في جميع أنحاء العالم، ويمكننا جميعا أن نتعلم من كرمه وحكمته”.

عرض الشرائح

يقول رئيس الوزراء البريطاني تيريزا ماي: “إن المجتمع البهائي البريطاني جزء هام من المجتمع البريطاني”.

في الولايات المتحدة، أرسل الرئيس السابق جيمي كارتر أطيب تمنياته للمجتمع البهائي الأمريكي. “كما يكافح الكثير من شعبنا مع الظلم النظامي المستمر ضد الأمريكيين من أصل أفريقي وأمم الشعوب الأصلية والعنف المزمن ضد المرأة والصراع الديني والحرب التي لا نهاية لها، فإن مركزية السلام والمساواة الإنسانية والوحدة الدينية الموجودة في الكتابات والأنشطة البهائية يمكن يشكل مصدر إلهام لأولئك من جميع الأديان والمعتقدات “، (كتب الرئيس كارتر في رسالته في 10 أكتوبر.)

وجه رئيس النمسا، ألكسندر فان دير بيلين، رسالة إلى المحافل البهائية في بلده، أعرب فيها عن أطيب تمنياته وأبرز بعض المبادئ الأساسية من تعاليم بهاء الله وآثارها.

ووردت أيضا رسائل تقدير من مكتب رئيس ألمانيا، ومن أمانة الدولة للشؤون الدينية في رومانيا،  ومن عضو في الجمعية التشريعية في أونتاريو ووزير البحوث والابتكار والعلوم لحكومة ذلك البلد المقاطعة، التي صدر بيانها في شريط فيديو. قصص ذات الصلة ويواصل القادة الاحتفال بالذكرى المئوية الثانية وتستمر رسائل التقدير من القادة القادة الأستراليون يكرمون الذكرى المئوية الثانية بونز الأرشيف الرئيسي فى فيديو 

The British Parliament building in London (photo courtesy of Maurice, 
Wikimedia Commons)

LONDON — In connection with the bicentenary of the birth of Baha’u’llah, some Baha’i

communities have reached out to local and regional officials and, in certain instances, national leaders to bring to their attention this historic occasion. In some cases, Baha’i communities have extended invitations to them to join in their celebrations. A number of these individuals have sent messages of good will to the Baha’is in their locality, region, or nation.

British Prime Minister Theresa May is among a group of leaders in Europe and North America who have addressed letters of encouragement to Baha’is in their countries.

Referring to Baha’u’llah, the Prime Minister wrote, “His life, his teachings and his compassion continue to inspire people around the world, and we can all learn from his generosity and wisdom.”

SLIDESHOW
7 images
“The UK Baha’i community is an important part of British society,” wrote Prime Minister Theresa May.

In the United States, former President Jimmy Carter sent his best wishes to the American Baha’i community.

“As many of our people struggle with persistent systemic injustice against African Americans and Indigenous Nations, chronic violence against women, religious conflict, and endless war, the centrality of peace, human equality and religious unity found in the Baha’i writings and activities can serve as an inspiration to those of all faiths and creeds,” President Carter wrote in his 10 October message.

The President of Austria, Alexander Van der Bellen, addressed a message to the Baha’i community of his country, conveying his best wishes and highlighting certain fundamental principles from Baha’u’llah’s teachings and their implications.

Messages of appreciation have also been received from the Office of the President of Germany, from the State Secretariat for Religious Affairs in Romania, and from a member of the Legislative Assembly of Ontario and Minister of Research, Innovation, and Science for the Government of that province, whose statement was released in a video.

اترك رد

Please log in using one of these methods to post your comment:

شعار وردبرس.كوم

أنت تعلق بإستخدام حساب WordPress.com. تسجيل خروج   /  تغيير )

Google photo

أنت تعلق بإستخدام حساب Google. تسجيل خروج   /  تغيير )

صورة تويتر

أنت تعلق بإستخدام حساب Twitter. تسجيل خروج   /  تغيير )

Facebook photo

أنت تعلق بإستخدام حساب Facebook. تسجيل خروج   /  تغيير )

Connecting to %s


%d مدونون معجبون بهذه: