مؤتمر الشباب البهائى فى شيكاغو – امريكا (5) Chicago Youth Conference


Participants consult together at the Chicago youth conferenceMore photographs
United States | 13-15 July 2013

مؤتمر الشباب شيكاغو
الولايات المتحدة الأمريكية 13-15 تموز 2013
قبل أكثر من 100 سنة، انهى حضرة عبد البهاء زيارته التى استغرقت ستة ايام الى شيكاغو، في قلب الولايات المتحدة. من 13 إلى 15 تموز، تجمع حوالي 500 شاب، برؤيا موحدة لحضرة بهاء الله، الذي اعلن ‘حضرة عبد البهاء عن ظهوره بين سكان شيكاغو منذ أكثر من قرن، تجمعوا في مركز مؤتمرات شومبرغ للتشاور بشأن دور كل جيل يساهم في المساعدة بطرق ايجابية للنهوض بالمدنية. تنوع المشاركين، جاء عبر ست ولايات، والتي اعربت عن املها في أن خطاب حضرة عبد البهاء خلال إقامته هناك، بأنه يمكن للبشرية الان أن تعلن عن نفسها عضوا في أسرة إنسانية واحدة، والعمل معا من أجل خير الجميع.

أن روح العمل الجماعي حركت جهود الشباب حتى قبل بدء المؤتمر، كمجموعة كبيرة واحدة استأجروا الحافلات وسافروا معا من وطنهم الى المؤتمر.

وفد فتحت كل دورة باغنية، وفي مثل هذا الجو، المشبع بالفرح والإثارة، التقى المشاركون في مجموعات ورش كبيرة وصغيرة لمناقشة موضوعات الصداقة، وفترة الشباب، والقوى الاجتماعية الإيجابية والسلبية في بيئاتهم، و دور المعرفة في تعزيز الأفراد والمجتمعات المحلية.

في ورشة عمل واحدة حيث جرى استكشاف فرص العمل مع الآخرين بروح من الدعم المتبادل، وعلق أحد المشاركين: “في الثقافة الني نحن فيها، تشجعنا على الفوز. في هذا المؤتمر، نتعرف على قيمة العمل مع الناس، ومساعدتهم وإن صورة التجوال جنبا إلى جنب مع الآخرين على مسار جميل جدا سوف يساعدنا في خدمتنا للآخرين “.

وصف آخر في كيف أن تجربة المؤتمر ساعدته برؤية مجتمعه بطريقة جديدة: “انه مفيد حقا وجودي هنا إذ علمني كيفية إشراك الشباب الاخرين في هذا الحديث. ،سابقا، كنت أعتقد أن جاليتي كانت فقط شاب واحد أو اثنين أما الآن. ، فإني أرى الالاف من الشباب. هذه الدعوة ليست فقط لي، بل للجميع “.

        بدأنا نرى العلاقة بين خدمة الأجيال الشابة وتطوير الصفات مثل الكرم أو المثابرة التي تساعد في جميع جوانب حياة الانسان، يتقاسم المشارك تأملاته في تجربة دراسة كتابات الدين البهائي مع مجموعة من أصدقاء الجامعة. قرروا المشاركة في حملة دراسة الكتابات والتشاور بشأن السبل التي يمكن تطبيقها على حياتهم الفردية وحياة المجتمع.  وأشار إلى أن من بين المجموعة، كان واحدا من أصدقائه هادئا جدا ولا يشارك في تبادل الأفكار.  واسنمر في القول، “بعد الحملة، ورغم ذلك، بدأ مع مجموعة للشباب الأصغر سنا في الحي، والآن يشارك أفكاره واراءه  وقد تطور إحساسه الجديد من الشجاعة والثقة من خلال خدمته “.

نتيجة الإلهام المستمد من المشاورات ودراسة المواد، كنب المشاركون التمثيليات، والشعر، والأغاني التي شاركوا فيها جلسات المساء والصباح.   ومع اقتراب المؤتمر من نهايته، انطلق الشباب الى مجتمعاتهم المحلية بروح من الأمل والحماسة للمساهمة في أقرب فرصة ممكنة في نهوض مجتمعاتهم.

   Just over 100 years ago, ‘Abdu’l-Bahá completed his six-day visit to Chicago, in the heartland of the United States. From 13 to 15 July, close to 500 youth, alive to the vision of Bahá’u’lláh, which was shared so generously by ‘Abdu’l-Bahá with the people of Chicago over a century ago, gathered at the Schaumburg Conference Centre to consult on the role each generation plays in helping to contribute in positive ways to the advancement of civilization. The diversity of participants, from across six states, reflected the hope that ‘Abdu’l-Bahá expressed during his stay there, that humanity could come to recognize itself as members of one human family, working together for the good of all.

The spirit of collective action animated the efforts of the youth even before the conference began, as one large group

rented a bus and travelled together from their home state.

Each session opened with song, and in such an atmosphere, imbued with joy and excitement, the participants met in large and small workshop groups to reflect on themes of friendship, the period of youth, the positive and negative social forces in their environments, and the role of knowledge in empowering individuals and communities.

“It’s been really helpful being here and learning how to engage other youth in this conversation.”

– A participant at the conference

In one workshop where the opportunities for working with others in a spirit of mutual support were explored, a participant commented, “In the culture we’re in, we are encouraged to win. At this conference, we are learning the value of working with people, helping them. The image of walking together with others on a path is so beautiful. It will help us in our service to others.”

Another described how the experience at the conference helped him see his community in a new way: “It’s been really helpful being here and learning how to engage other youth in this conversation. Before, I thought my community had only one or two youth. Now, I see it has thousands of youth. This call is not just for me, it is for everyone.”

Beginning to see the connection between service to younger generations and the development of qualities such as generosity or perseverance that assist in all aspects of one’s life, a participant shared his reflections on the experience of studying the Writings of the Bahá’í Faith with a group of university friends. They decided to participate in a campaign in which they studied the Writings and consulted on ways in which they could be applied to their individual lives and the life of the community. He noted that among the group, one of his friends was particularly quiet and reluctant to share thoughts. He went on to say, “After the campaign, though, he started a group for younger youth in a neighbourhood, and now he shares his thoughts and ideas. His new sense of courage and confidence was developed through his service.”

As a result of the inspiration derived from the consultations and the study of the materials, participants created skits, poetry, and composed songs that were shared during the evenings and the morning devotions. As the conference drew to a close, the youth set off to their home communities with a spirit of hope and excitement at the opportunity to contribute to the advancement of their communities.

  • One of the large workshops group studies the material together

  • A group of youth begins planning together

  • Two youth share their insights with the group

  • Participants work on one of the many arts activities

  • One workshop moved to the lawns outside the venue to study

  • Youth from the same community gather to consult and plan

  • The conference was characterized by joyful and uplifting artistic presentations

  • 114 roses, representing the youth conferences taking place around the world, mark the stage at the conference centre. Donated by the local community, they reflect the spirit of the city described by ‘Abdu’l-Bahá, as the heart of its country

الأوسمة: , , , , , , , , ,

رد واحد to “مؤتمر الشباب البهائى فى شيكاغو – امريكا (5) Chicago Youth Conference”

  1. أبوأغيد Says:

    ماهي الطريقه للعيش ضمن مجتمع بهائي فوجود مجتمع بهائي متماسك هو الطريق لتحقيق الانتشار للقيم البهائيه

أضف تعليقاً

إملأ الحقول أدناه بالمعلومات المناسبة أو إضغط على إحدى الأيقونات لتسجيل الدخول:

WordPress.com Logo

أنت تعلق بإستخدام حساب WordPress.com. تسجيل خروج   / تغيير )

صورة تويتر

أنت تعلق بإستخدام حساب Twitter. تسجيل خروج   / تغيير )

Facebook photo

أنت تعلق بإستخدام حساب Facebook. تسجيل خروج   / تغيير )

Google+ photo

أنت تعلق بإستخدام حساب Google+. تسجيل خروج   / تغيير )

Connecting to %s


%d مدونون معجبون بهذه: